nak berfesyen kena lah tahu nya pun. Penting k!

HI assalamualaikum :)
Kamu kamu dan kamu sihat dakk?
hehe today rasa bersemangat nak update blog ni.
Hm sbb nak update pasal satu hal yg aku sendiri baru tahu.
Oh tidak dan tidak! pernah haritu aku minta kakak angkat aku belanja satu.
time tu aku taktahu apa apa lagi. Tapi nasib lah aku tak terbeli nya pun.
Kalau tak, haihh.




Post kali ni berkisah kan tentang ala ala haihh fesyen yg berantai rantai tu.
Tak tahu? Hm aku pun tak terkecuali lah kan kalau bergaya tu tak kena dengan rantai.
Rasa mcm alahai, mcm tak kena je dgn baju ni kan.
Haha padahal bkn salah baju tu pun.


Hm kalau kita perhatikan kat mana mana pun dan siapa pun
akan memakai rantai burung hantu tu right?
Oh yess, mmg tak salah kalau nak berfesyen tapi biar lah kita tahu
hukum hakam nya.
And tadaaaaa.. ini lah yg dari tadi aku perkata kan.




Untuk mereka yg dah sedia maklum dgn berita ni, syukur tapi pada mereka yg masih
terpinga pinga taktahu. Kang ada yg ckp,
"huh? Apa dohh ni?"
"Aduii, asal pula tak boleh pakai en? Comel apa"
"elehh, dia taktahu fesyen tu"
"try ahh weyy pakai, cnfirm ramai usha kau"
haha suka hati lah korang nak ckp apa, yg penting aku menyampaikan apa yg aku tahu.


Makin hari, makin banyak fesyen fesyen terkini ada kat pasaran.
Well, dunia dah makin maju kan sekarang.
Macam macam ada. Malah rantai ni kat kedai memana pun jual.
Aku keluar Times Square tu haa berlambak ada.
Mostly setiap kedai ada. Macam macam bentuk, color. Pilih je mana nak.
RM10 satu ya.
Mereka bagai kan lembu yg dicucuk hidung bak kata pepatah.
Masakan tidak, kalau tak ikut trend nanti takut kena bahan. Itu lah masyarakat sekarang


Tapi korang ada fikir tak apa hukum nya memakai rantai yg berbentuk binatang?
rantai tu rantai asal nya dari mana? Dari siapa?
tiba tiba terus jadi sebutan, macam goreng pisang panas.
Ini pula antara gambar gambar FREEMASON.
Tahu tak apa makna nya?
FREEMASON tu adalah antara kaki kaki Dajal, yg mengangkat dan mengagung kan Dajal.
Dan gamabr ketiga itu adalah bentuk dimana kawasan mereka selalu berkumpul
Menghasilkan bentuk burung hantu.
tetapi ia nya tak lah wajar kalau nak di kait kan dengan freemason ni.
cuma nak bgtahu persamaan nya.






tak salah kalau kita nak berfesyen, tapi hmm
Susah payah Rasulullah berhijrah menyebarkan agama islam tapi kita ni?
Merosakkan agama sendiri. 
Aku tak kata aku ni cukup bagus dah dalam bab bab islam ni tapi sebagai 
umat islam kena lah saling mengingati dan menasihati. bkn begitu?



l
l
l
l
l
l
V




Semua pengikut Dajal pada hari ni tersenyum dgn gembira nya sambil 
barangkali berpesta meraikan segala rancangan mereka mula diikuti 
oleh masyarakat kaum islam. Bangga kah dorg? Sanggup kah kita diketawa kan oleh mereka?
Burung hantu ini adalah simbol pemujaan mereka.

Rasulullah SAW bersabda : Maksudnya: “Malaikat tidak akan memasuki rumah yang terdapat di dalamnya patung-patung atau gambar-gambar (sesuatu yang bernyawa)” (Hadis riwayat Muslim)