1.3.2o13, Cincin setia di jari manis




Assalamualaikum pembuka kata.
Mengharapkan diredhai segalanya. Mudah mudahan.
Harini hari Jumaat, penghulu segala hari.
Harini masuk bulan baru, tarikh baru.
Hari bukan baru rasanya.
Selamat Datang ke tahun 2o13, Mac

Semuanya sama bagi aku. Takde berubah.
Nak jadi orang yang baik dan lebih baik bukan senang.
Bukan senang mcm kira 1 2 3. Mungkin memerlukan waktu dan ruang yang maha banyaknya.
Pejam celik, cepat je masa berlalu.
Tempoh untuk aku ber-praktikal juga makin pantas.
Syukur, kalau boleh nak blah esok tapi apakan daya dah ditetapkan.

Isu aku sombong aku rasa tak sepatutnya wujud kot.
Dan kalau betul pun aku sombong, ada masalah dengan kau kau dan kau?
Kalau ada, ya silakan tampil tunjukkan kebusukan kata kata kau depan aku.
Aku adalah diri aku. Kau adalah diri kau. Untuk apa kau nak bazirkan masa sibuk hal aku.
Haha mungkin life aku lagi seronok berbanding kau rasanya.
Satu je aku nak ckp "Aku sombong? Fuck off. Jangan nak expect aku akan bertegur dengan semua orang mcm orang gila tanpa mengetahui asal usul orang tu. Cukup sekadar aku senyum melihat dunia"

Sekarang,

Cincin ni setia tersemat di jari manis aku sampai ke akhirnya.
Aku berdoa, insyaAllah akan ada jalan.
Walaupun aku dengan dia jauh tapi cukup sekadar cincin ni menjadi peneman setia aku selalu.
Bersama lah dengan aku wahai si pemunya nama terselit di bahagian dalam cincin ni.
Akan aku tahu dia sentiasa dekat dgn hati aku.


Apa pun,
Dunia kan makin tua. Banyak dah tanda tanda dan amaran dari yang Maha Esa
tapi masih juga tak di endahkan rakyah jelata.
Berdiri, dongak langit. Tengok keindahan yang dicipta oleh Dia.
Berdiri, tengok keadaan sekeliling kau.
Tak semua orang yang kau nampak tu indah dari dalam.
Indah khabar dari rupa? Bahagia seperti merpati dua sejoli?
Fikirkan lah.


Selamatkan lah Negeri Sabah dari segala ancaman dan bahaya, YaAllah. Selamat malam.