suria berhijab, Kenapa ya?

Bebudak lain suka usha pelik kat aku bila pakai macam ni. Ada aku kesah? 

Hello hello
Today is saturday. The date is 3rd december 2011.
Today is Mnet Concert Live In Malaysia.
And dammit, I cannot cannot cannot go -,-

Tapi itu bkn topik sebenarnya ya haha
cerita nya bermula begini.
Dulu,
Aku err aku suka free hair. Ya, free hair!
Dedah aurat sana, dedah aurat sini Ehemm but im not going overboard k.
Rasa nya time tu arghh zaman kegemilangan <-- Nampak kan ayat pra sejarah?
Beli baju tu, baju ni. Konon nya nak ikut trend.
But okay what, comel XD 

Dulu,
Kawan kawan aku ckp aku comel bila free hair and itu membuatkan
Oh tidak, bangga nya aku. Hm.
Bkn senang orang nak puji kita k. Bkn senang. Hm mmg ada yg senang tapi
Depan cakap lain belakang cakap lain.
Kalau orang nak kutuk kita? tak payah ckp lah. Faham sendiri je -,-

Dulu,
Aku suka free hair. sebab aku tak perlu nak merimaskan kepala aku dgn
Pakai pakai tudung tu semua bagai.
Aku biar kan je mengerbang. Macam macam style rambut aku try.
Asal kan cantik. Pakai apa pun sesuai.

Dulu, 
"dia" tak pernah nak tegur aku pakai apa pun.
Biar kan saja aku macamtu.
Aku pun hm takde lah fikir kan sangat.
tapi entah macam mana tak lama lepas tu, terdetik dlm hati aku nak bertudung.
Mula mula aku buat bodoh je, ahh buat apa? Buang masa je. Kuangaja kan aku? Haha
Lama lama, timbul niat tu dalam hati.

Dan ..


Aku bkn jenis yg suka bangga diri k. Dan juga bkn orang yg sombong.
Tidak sama sekali tapi hingga kini aku tak faham kenapa bebudak kat politeknik especially
bebudak asrama suka usha panas kat aku. Adakah aku bersalah pada dorg? Hm.
Aku tak comel mana pun lah. Tang mana nampak aku comel pun taktahu lah.
Juling apa mata dia ni? Kahkah


Hati?
Pepatah melayu kata "ikut hati binasa"
Orang pula kata "fikiran hati itu hanya lah nafsu, kita harus berfikir dgn waras menggunakan otak"
Biar lah niat kita bermula dari hati.
Kalau baik niat kita, maka jadi lah baik.
Kalau jahat niat nya, maka buruk lah padah nya. 


Dan sekarang, bila aku berhijab, aku makin suka.
Rasa suka yg teramat lah. Err, macam mana nak cakap ek?
Aku student IPTA, lebih lebih lagi dekat kelantan yg ouchh sangat hm ya as you know lah sendiri kan mcm mana
Aku suka berstyle kan cara pemakaian hijab aku ni.
Sampai kan student lain termasuk lah senior senior yg tak pernah aku kenali namanya
suka pandang aku mcm arghh dah kenapa kan dgn mata kepala korg kalau boleh nak pusing 360 darjah?
Haha aku bkn nak mencari publisiti ke hot ke apa, itu salah sama sekali ya.
Just aku pakai atas keselesaan dan keseronokkan aku.
Jgn ingat orang yg berhijab ni tak up to date k.


 

Dah tahu kenapa aku berhijab kan?
Kenapa semakin kuat aku nak berhijab?
Niat aku berhijab bkn atas dasar paksaan atau desakan sape sape
Niat aku cuma kerana Allah and aku tabik juga budak ni yg update status berani mati
macam nak minta penampo sebijik melekat kat muka dia haha



|
|
|
|
V


Kadang kadang kan aku tengok bebudak gegirl sekarang ni, mmg mcmtu.
Pakai tudung atas sebab boyfriend kau and takpun paling busuk pun lah kan, 
sebab nak hot dlm FB. Oh come on lah.
Jgn begitu k. tak elok. mmg cara kau tutup aurat dlm fb elok tapi setakat dlm fb je lah.
Kat luar fb, kemain lagi kau ya, dedah sana sini situ sinun.
Untuk apa kau buat semua tu? hm hm tepuk dada tanya lah selera ya